Den där räkmackan


Just den där mackan, med alldeles föörmycke räkor på varav hälfet jag gav bort till pappa och det goda brödet och salladen, saknar jag just nu. Den där mackan man tog en varm sen sommarkväll. På Väderöarna. Den mest underbaraste ön som finns i svenska skärgården enligt mig (just nu).

Har fått många fina minnen därifrån, som en gång då min familj och våra grannar tog en båttur dit. Precis när vi åkte ut ur vår hamn, där vi har vår båt, började det regna. Men vi körde ifrån regnet och tillslut hamnade vi på Väderöarna. Där var det rätt mycket folk men vi hittade en plats att lägga intill båten på, mitt bland alla stora båtar.

När man stog där så var himlan helt klarblå, inte ett enda moln. Och det var varmt. Jag trodde ett tag att jag var utomlands, så varm var det. Om man vände sig om, och kollade in mot fastlandet, börjar man undra vilken enorm tur vi hade som bestämde oss för att åka dit. För på fastlandet så ösregnade det. Jag längtar tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

PS.
Nej, jag gör inte bloglovinbyten. Gillar du mig blogg? Follow on Bloglovin
Har du andra frågor? Fråga på!
Be nice!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback