Svar på tal

Adobe Photoshop CS5. Det är svaret på frågan många har ställt. Det är det programmet jag använder mig av när jag redigerar mina bilder. Inte hemsidor eller andra konstigheter.
 
 
Oftast lägger jag bara på lite extra ljus, genom att höja exponering eller intesitet, kontrast och lyster. Ibland lägger jag även på olika färglager och grejer för att få effekter. Tips finns där -> Photoshoprecept

 
Men det händer också att jag drar igång en redigering med effekter som tar en hel kväll för mig att avsluta. Plus lite till.. 
Då är det lite svårare att förklara hur jag går till väga. Men allt finns på internet. Google, där finns svar på allt. Det gäller bara att söka rätt! T.ex. photoshop wings tutorial
 
 
Men sen får man inte glömma av att ju bättre bilden är från början, ju mindre redigering "behöver" den. Det gäller att få koll på det där med ljuser, inställningar och kameran. Sen passar inte alla effekter på alla bilder.
Testa dig fram!
 
 
Now you know, så jobbar jag!

Kommentarer
Sara

Grymma bilder!!:o

2012-12-22 | 14:42:35
Hemsida: http://harramis.blogg.se
sara

hello!

kan du visa en LÄNK <--------- VILKEN SIDA DU REDIGERAR DINA BILDER PÅ EX DEN NÄE DU FLYGER I LUFTEN OCH NÄR DU HAR VINGAR


Så alltså en Länk på den sidan sidorna du redigerar den bilden när du har stora vingar och när du flyger i luften LÄNK


TACK,för svar i förhand!♥

2012-12-25 | 18:57:06
Isabella

Så himla fina bilder! Du är ju grym!

2012-12-27 | 22:41:23
Hemsida: http://iisabellaschytt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

PS.
Nej, jag gör inte bloglovinbyten. Gillar du mig blogg? Follow on Bloglovin
Har du andra frågor? Fråga på!
Be nice!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback