Sista dagen år 2013

Mitt 2013 har varit så mycket bättre än 2012. Det har egentligen inte hänt speciellt mycket mer, men det är mer som gjort mig glad.
 
I februari tog vi igen den dåliga sommaren från 2012 och åkte till Egypten. Badade bland vilda akvariefiskar och korallrev och bara hade det bra!

 
En helg i april hälsade på min vän Hanna i Paris. Vi klättrade upp i Eiffeltornet och gick omkring på stans fina gator. Vi smakade på sniglar, läskigt men gott!!
 
Tog med mig kameran lite då och då under våren och poserade men en fin hand.
 
Det blev sommar och jag åkte till sommarstugan på kusten. Jobbade en stor del av hela lovet, dock hade jag så roligt att det inte gjorde så mycket.
Hann självklart med att bli brun, bada, grilla, åka båt och njuta av allt. Åkte även till Liseberg och blev uppdragen i atmosfear..
 
 
I slutet av sommaren hängde jag en helg i Broholm med mina underbara vänner. 
 
I september åkte jag iväg med familjen och kikade på slott.
 
Bar min favoritklänning in i det sista och fortsatte att njuta av värmen i september.
 
Åkte tillbaka till kusten på den årliga pappa-dotter-helgen. Denna gång besökte vi Väderöbod, och klättrade upp en den finaste fyren.
 
 
Det blev höst jag fotade lite mer på mig själv.
 
Jag ställde ut min foton på en konstutställning, vilket var hur kul som helst!
I oktober och november och jag satt inne och kikade serier och film.
 
 
Sedan blev det december, Sven kom och gjorde Sverige ite juligare tills allt försvann och vi fick fira en grön jul.
 
 
 
Det har hänt lite mer än så som jag inte skrivit om. Bland annat så köpte vi ett hus på höstlovet, och i slutet på januari är huset vårt och framåt mars, april så flyttar vi! Har bott i samma hus hela mitt liv, vilket gör allt så himla spännande!
Kan inget annat än längta till 2014. 2014 är ett år jag ska njuta av till max. Har så mycket roligt framför mig och verkligen tror och hoppas att 2014 blir ännu bättre än 2013. 
 
Gott nytt år!!

Clear

En av mina fina julklappar. Är så dålig på att förvara smycken. Hamnar ofta i någon låda och så glömer jag bort att jag har dom. Så fick jag denna, lika fin tom fom fylld!

This morning

 

God Jul!

 
Lite såhär ser det ut hos mig just nu. Tända ljus och uppdukning för mat!
 
Idag har jag hunnit med att fika hos farmor, handlat mat, fira mormor, fixa mer mat... Kan säga att jag har haft fullt upp! Just nu sitter jag och tittar på kalle, lika underbart varje gång. 
Tänkte mest kika in och såga god jul, hoppas ni får en fin fortsatt kväll! Kram!

23 december

Jag satt och letade efter några kustenbilder till en present till min mormor (som förövrigt fyller år imorn) och snubblade på dessa. Kan verkligen inget annat än lääängta till sommaren. Gå barbent, känna solens strålar. Just nu känns det helt fel att det fortfarande är grönt ute. Hade så mycket hällre befunnit mig på ett ställe där det är några grader varmare just nu. 
 
På tal om imorgon så är det jul. Och jag är klar med alla julklappar. Hittade till och med en nyårsklänning mitt i shoppingen. Tyckte den var lite lång så jag tänkte sy upp den, dock blev det lite för mycket vilket resulterade i en för kort klänning haha. Får sy om den en gång till helt enkelt. 
Nu ska jag fortsätta med mormors present!

En dag förra veckan

Detta var jag en dag förra veckan då jag skulle på julbord. Julbordet hölls på Wrågården, där jag också var förra året. Så sjukt mycket gott dom har där. Gick därifrån mätt och belåten. Nästan lite för mätt haha.
 
 
För övrigt så har jag idag bakat julgodis, tränat och skrivit önskelista. Ikväll ska jag bara ta det luugnt, inte göra något alls tror jag. Se på film och krypa ner i en soffa. Lugna lördagen.

Freedom in captivity

Detta är vad jag suttit med den senaste stunden. Jag har kollat på bilden alldeles för mycket nu att jag inte riktigt kan avgöra vad jag tycker om den haha. Men, men.
 
Idag har jag tillbringat lite shoppingtid i Skövde. Tyvärr kom jag inte hem med något alls. Är i stooort behov att köpa nytt / byta ut gammalt. Det är så mycket jag vet att jag vill ha, men så fort jag hittar något sitter det inte som jag vill. Tröjor som är för långa, för stora, helt fel form, fel färg. Det går verkligen inte att köpa kläder när man behöver..
 
Just nu har jag lite ont i huvudet, så därför jag ut och ta mig en nypa härlig, kall vinterluft. Och Sven har äntligen gett oss lite snö, som inte smällter bort dagen efter! Tack Sven!

December

Idag är det första december. Vi har tänd första adventsljuset och det är endast 24 dagar kvar till jul, 31 dagar kvar av detta år. Vi har ingen snö, termometern står på för mycket plus och jag saknar alla julkänslor man borde ha vid denna tid! Haha så deprimerande det sista lät.. 
Nu ska jag passa på att ta en springtur innan snön kommer, därefter ska jag plugga och se på julkalendern!