Navy blue

För ett tag sen fick jag hem min vinterjacka som jag hade beställt. För en gångs skull är jag ute i tid haha. Well prepared. Var dock lite rädd att den inte skulle passa i storleken, får alltid sån ångest när jag beställer saker över nätet. Men den passa perfekt. Varm, mjuk, gosig och med en stoor luva. Dessutom är den inte så lång. Så nöjd!

Morninglight

 

Opsi daisy


Idag har jag gjort just det jag inte borde göra. Fotat, tagit det lugnt, retuscherat, redigerat. Resultatet blev det ovan. Det är så kul att retuschera och fixa, men åhh vad jag får ångest över att jag egentligen inte borde göra det just nu. Jag har prov på onsdag, läxor att göra, böcker att läsa. Får väll ta och sätta igång snart. Fy skäms på mig själv!

Det som varit

I helgen åkte jag tillsammans med några vänner till sommarstugan under en far-och-dotter-helg. Åren innan har vi campat på en ö i skärgården men i år bestämde vi oss för att bo i stugan och åka ut med båten istället, vilket var minst lika mysigt. Vi åkte ut till Väderöbod, klättrade upp i fyren, åt mumsig mat på Väderöarna, spelade monopol, såg film om kvällarna och bara mådde bra. Kvalitetshelg!

Vallmo

 

Ett sommarminne

Wishing back.

Sommarfredag

Nästan lika varmt ute som inne nu!! Så skönt. Tog därför på mig klänning idag, får ju passa på? Idag hade dessutom matsalen i skolan valt att grilla hamburgare ute. Lite mysigt att sitta i gräset och få äta grillad hamburgare! Nu är det helg, som jag längtat. Ikväll ska jag ha skräckkväll med några vänner, vilket jag också längtat till haha! Nu ska jag iväg och träna, tjingeling!
 
Ps, gröt med frysta röda vinbär, kesella och kokos är så extremt gott. PROVA!

Vardagsproblem

Min knasiga familj på Läckö slott.
 
Egentligen borde jag göra allt annat än att sitta här. Men kan inte koncentrera mig för fem öre. Matteboken är ju inte alls lika kul som att sitta och scrolla genom instagram, trotts att man redan sett allt 48000 gånger. Fast matten kan jag ju göra ikväll, när jag helst av allt vill se på serier och sova, eller?