Ett år tillbaka

För exakt ett år sedan var jag i ett land fyllt med palmer. Solbränd var jag och snorklade för det mesta omkring och kika på fiskar. Fint var det! Minns dock att jag hade en riktig hemlängtan mot slutet av resan, och när jag kom hem var Sverige fortfarande täckt av snö.
 
Idag är det ju däremot ingen snö här, vilket jag är ganska glad för haha. Men idag tror jag årets första vårdag har varit. Jag har sett blå himmel och sol, kännt solens värme mot ryggen och allt har bara varit sådär uppiggande! Japp, idag var en mycket bra dag.  

Light

 Var uppe i vårt nya hus för att fota till vår fotouppgift. Tänkte passa på när det stod tomt på både möbler och folk. Väl där insåg jag hur betydligt mycket ljusare det var där än hemma. Speciellt i mitt rum. Äntligen, blev så glad! Passade därför på att ta bilder utanför uppgiften, som alla blev lite halvsådär. Men var gör det om skärpan inte sitter perfekt och jag ser som jag gör, när ljuset blir så bra?
 

Sconesfrukost

Passade på att göra scones till frukost, tillsammans med Linus, nu när vi har nästan all tid i världen. Så gott var det, och fina blev dom med! 

Throw back friday

Arkiv, Västkusten
 
Var ett tag sedan jag besökte mitt andra hem, saknar det lite grann. Skulle egentligen åkt dit någon helg framöver, men har allt för mycket annat som måste göras. Bland annat renovering av hus. Har börjat riva och slänga kök och garderober. Imorgon går första trippen till Ikea, då vi ska kolla på nya garderober. Det lär bli en himla massa vändor dit. Är rätt så pepp på att flytta, ska blir skönt med helt nytt!
 
Annars är jag glad över att det är lov. För en gång skull har jag inte prov första dagen vi kommer tillbaka, känner verkligen lite frihet. Så ska verkligen se till att ta vara på lovet och göra saker jag vill! Har bland annat en fotouppgift som jag är så pepp på att göra. Verkligen dags att ta tag i kragen och få ordning på mitt, just nu väldigt dåliga, fotograferande!

New

Ny design, hoppas den ser lika bra ut som den gör här hos mig. Menyn ska vara vid sidan och följa med när man scrollar ner. Ska få till en lösning på arkivlänkarna också, skulle vilja ha en rullista. Annars är mycket likt det som var innan! Enkelt och med fokus på det som jag lägger upp. Nöjd är jag!

Första februari

Idag har min dag bland annat bestått av körkortplugg. Någon gång måste man väl ta tag i det. Åt även en god middag ute med familjen på kinesresturangen, då det var visning här hemma. Nu hade jag tänkt att fixa mig lite kvällsmat och kika melodifestivalen. Det är ju ändå första avsnittet idag, right?